קהילת תיכון דרור היקרה,
השנה בחרנו להעמיק במספר ערכים המשקפים את העשייה היום יומית שלנו בתיכון דרור בדרכים שונות ומגוונות. ערכים שהם לנו חלק מתורת חיים, ביניהם: בחירה, אחריות אישית וקהילתית, למידה, מצוינות ומגוון. סיומה של המחצית מזמנת לנו נקודת עצירה להסתכל על התהליך שעשינו יחד ועם הפנים קדימה אל עבר המחצית השנייה ולבחון את העשייה שלנו דרך הערכים הנבחרים.בחירה
הבחירה היא ערך מרכזי במהלך היום יום הבית ספרי, בבניית העולם הרוחני, הדתי והאישי של כל אחד ואחת מאתנו. אם נעצור רגע, נגלה כי בכל צעד שלנו אנחנו מתנסות ומתנסים בבחירה. השאלות בין היתר הן איך לבחור נכון ואיך לעמוד מאחורי הבחירות שלנו? אנו מתנסים ומתנסות בבחירות שונות ומגוונות: החל משעות הבוקר ובפתיחת יום בין תפילה בבית המדרש ובין עיון ומפגשי התפילה, בין האפשרויות הקיימות במעו"ף, בבית המדרש, במגמות הלימוד ועוד. סיומה של המחצית מאפשרת לנו לבחור מחדש ולבחון את השאלה האם להישאר עם הבחירה הראשונית או להתנסות בבחירה מחודשת. אנחנו כל הזמן בלמידה ובניסיון לשפר ולקדם ועל מנת שנצליח – השותפות והמעורבות של כל אחד ואחת הכרחית, ועם הבחירה באה האחריות. האחריות ללמידה, להשקעה, להצלחה, למצוינות ושאיפות גבוהות. אחריות למקום בו אני נמצא או נמצאת ולהתפתחות האישית של כל אחד ואחת ושל כלל קהילת בית הספר.
אחריות
האחריות היא הדדית ומשותפת לכולנו בתוך קהילת בית הספר ומחוצה לה – בשכונה, בבית, בעיר ירושלים, במדינתנו החוגגת השנה 70 שנות עצמאות ואף כלפי שאר יושבי ויושבות תבל. מתוך תפיסת האחריות המקומית, קמה מועצת התלמידות והתלמידים של תיכון דרור. בימים אלו, ועם פתיחת הקפיטריה החברתית שלנו בתיכון דרור בשיתוף עם עמותת שק"ל המעסיקה נשים ואנשים עם צרכים מיוחדים, עמלה מועצת תלמידות ותלמידים יחד עם הצוות החינוכי על כתיבת אמנה בית ספרית שתהווה בסיס לעבודה המשותפת. כחלק מהאחריות קיימנו שיח אמצעי ובלתי אמצעי, באמצעות לימוד בית מדרשי, בשיחות אישיות ופיתוח הקשר הבין דרורי ובשולחנות עגולים שעסקו בנושאים שונים ומגוונים. ההתמסרות של כלל קהילת בית הספר היא מרגשת ואין ספק שהיא תורמת להתפתחות של כולנו. נמשיך לחזק את תחומי האחריות בדרכים השונות גם במחצית השנייה. מתוך אחריות לחינוך למיניות בריאה ונוסף על שיעורי המגדר המתקיימים בכיתות, יחד עם מועצת ההורים פתחנו בסדרת מפגשים העוסקים במיניות בריאה. מפגשים בית מדרשיים אלו המונחים על ידי אנשי ונשות מקצוע מהתחום ומהווים פריצת דרך במערכת החינוך ובכך יש מה להתגאות. יש לנו אחריות ערכית, מוסרית, דתית כלפי אחרות ואחרים ועלינו לפקוח את העיניים ולפעול גם למיגור עוולות חברתיות בבחינת אל תתעלם. גם זוהי חלק מהאחריות שלנו.
למידה
אני מאמינה כי למידה מתקיימת בכל דבר, בדרכים מגוונות ובכל מקום. בכיתה, במסדרון, בחצר האחורית, במגרש, בהתנדבות, בבית המדרש, בתוך בית הספר ומחוצה לו. ניתן ללמוד מכל דבר ומכל אדם. את תוצרי הלמידה נוכל לראות כולנו בערב התוצרים שיסכם את הלמידה של שנה זו כבכל סיום שנה. נמשיך לשאוף ללמידה, למצוינות, מתוך אחריות לעצמכן, לבית ולמקום.
מצוינות
מרגשת לראות העשייה הברוכה מתוך תפיסה של מצוינות ופיתוח אישי בתחומים השונים. מתוך תפיסה זו, מתקיימות בבית הספר תכניות מגוונות ביניהן נוער שוחר מדע, לימודי מדעים במעבדות בלמונטה, מנהיגות לדו קיום, השתתפות שלנו בוועידת ישראל לעסקים ועלייתנו לחצי הגמר בתחרות הדאטאתון העירונית, קיר גלריה, השתתפות בטורנירים, מופעים של ההרכב המוזיקלי ועוד... כל אחד ואחת מתלמידי ותלמידות בית הספר מהווים מקור להשראה בגאווה רבה.
מגוון
במסגרת הפעילות הבית ספרית נפגשנו עם דמויות ממגוון תחומים שהעשירו את עולמנו. במהלך המחצית ובמסגרת היותנו "בית ספר בקהילה" פתחנו את שערי בית הספר לקהילות השונות ואנחנו עוד עתידות ועתידים בהמשך. גם בבית המדרש החברתי שלנו "ועמ"לו בתורה" נפגשנו עם דמויות מעניינות המשקפות את המגוון הירושלמי בפרט ומהווה חלק מהחברה הישראלית בכלל. תלמידי ותלמידות בית המדרש המגדרי יצאו בקמפיין: "החופש ללבוש" והגיעו עמו למובילי ומובילות דעת קהל. המגוון הוא הזדמנות למפגש עם עצמנו ועם הכלל.
בברכת הודיה והצלחה,
רני חזון וייס
מנהלת תיכון דרור